רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 27 ביוני 2017

התעללות השב"כ בנוער הגבעות

חנוך רבין שקיבל לידיו צו מנהלי המורה על הרחקתו מביתו בירושלים ומיו"ש לאחר שחרורו ממעצר, מספר ל'בשבע' את ההתעללות והאכזריות שבצעו כלפיו אנשי השב'כ.

*ח. רבין מתאר את החקירה שעבר: "עברתי במשך תשעה ימים חקירות של 20 שעות ביממה.*

*החקירה מתחילה בשעה שבע בבוקר ונגמרת בסביבות שלוש לפנות בוקר, בארבע כבר מעירים אותך לאכול ארוחת בוקר.*

*מה החשדות נגדך?*
הם אמרו לי כל הזמן שיש הוכחות ושהסיפור שלי גמור:
רואים את התמונה שלך, כדאי לך להודות, אבל הם לא אמרו לי במה אני חשוד בכלל . באיזשהו שלב הגיע חוקר מהימ"ר של המשטרה, ושאל למה אני לא משתף פעולה ? עניתי לו, על מה אני אשתף פעולה? אפי' לא אומרים לי במה אני חשוד.
בהמשך החוקרים אמרו לי שאני חשוד בניקוב צמיגים וריסוס כתובות בירושלים.

*כיצד התבצעו החקירות?*
*אזקו את הידיים שלי מאחורי הכסא, הכסא היה קשה, הם עשו משהו למשענת כדי שיכאב לי מאוד.*

*השב"כניקים מקללים אותי ומאחלים לי שאני אמות ושאני כמו היטלר ושתדרוס אותי משאית.*

*ביום האחרון הגיע החוקר הכי אלים, הוא טלטל אותי, הרים אותי והוריד אותי עד שנפלתי וקיבלתי מכה בראש. כעונש על הנפילה החוקרים אזקו לי את הרגליים חזק לכסא, והיה לי כאבי תופת.*

*החקירות הללו גורמים לך לשנות כיוון?*
הפוך. כשאני רואה איך הם מתנהגים אליי כשאני בסה"כ חשוד בניקוב צמיגים, אני רק מפתח עוד יותר שנאה כלפיהם וכלפי הממסד והמדינה, ואני לא אשנהאת הדעה שלי. 
הם מתעללים בתושבי הגבעות. אחי הקטן קיבל מעצר בית מנהלי לפני גיל 15 בלי שנחקר מעולם על שום עבירה, שוטר אלים שבר לו את היד בגבעת הבלאדים. 

ח. רבין מתאר תחושה עמוקה של תסכול וייאוש אצל נוער הגבעות: "הערבים מיידים עליך אבנים, הצבא מפנה אותך מהבית, השוטרים עוצרים אותך והשב"כ מתייחס אליך כמו אל מחבל, לדבריו תג מחיר נולד מהמקום הזה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.