רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 במאי 2015

טוב שברופאים לגיהנום - רב חרדי נותק מהאינפוזיה ומנוזלים ל-24 שעות בבית החולים 'מעייני הישועה'


פרשיות רודפות פרשיות, משהו לא טוב קורה בשנים האחרונות בבית החולים החרדי מעייני הישועה. ד"ר משה רוטשילד יהודי תלמיד חכם, וירא שמים,  שהקים את בית החולים במטרה שבית חולים  יהיה אחר ושונה לטובה  לעומת בתי החולים החילונים לא תיאר לעצמו שמשהו בתוכנית וברעיון המיוחד שלו, הולך ומתרחק.
סרט זה מביא  סיפורים קצרים מאשפוזו של הגאון רבי שלמה שטנצל זצ"ל ששימש כיו"ר ארגון המשנה וההלכה היומית, הרב שטנצל  הגיע לבית החולים מעייני הישועה  עקב דלקת ריאות שחטף,  ותוך  חודשיים נפטר עקב רשלנות רפואית של צוות מעייני הישועה.
סיפור זה, מביא את ניתוקו בטעות מאינפוזיה ומנוזלים דבר שיכל להביא חולה למותו,  סרט זה מגלה ע"י ההקלטות איך צוות האחים והאחיות מגנים אחד על השני, ולא לוקחים אחריות על מחדל חמור שהתרחש בפנימית במחלקה של מעייני הישועה.  
 התאריך:   יום ראשון ל שבט תשע"ג  השעה: שעות אחה"צ,
הרב יונתן שטנצל בנו של החולה,  קלט שהאינפוזיה של אביו התנתקה, ויש דם חוזר  בצינורית הניקוז,  האח הערבי שהיה במחלקה, הודיע לו שהוא תוך כמה דקות מגיע להכניס מחט חדשה על מנת שהרב שטנצל יוכל לקבל את הנוזלים שקיבל בבית החולים.  בנו של הרב שטנצל נסע לירושלים מתוך הבנה שחיבור האינפוזיה יסודר.
למחרת באזור 4 אחה"צ הוא מגיע למחלקה, ונדהם לגלות שאביו מאתמול עדיין נותק מהנוזלים והאינפוזיה והמחט לא מחוברים לאביו.
הוא ניגש לאח אליהו  רוסין יהודי חרדי תושב אלעד,  וציפה לשמוע התנצלות על הפאשלה של האח הערבי.
אולם אליהו  רוסין החליט  לטייח את הפאשלה, ולגבות את עמיתיו לעבודה  שמעו את הדיאלוג, ולא תאמינו:

יונתן שטנצל  "תגיד סליחה  למה הוא מאתמול  היה  מנותק מהאינפוזיה?
אליהו רוסין :   אני בקושי הגעתי מהבית,   אתמול לא הייתי, שבת לא הייתי
יונתן שטנצל :  כי אתמול התנתק לו,  היה כאן  אח ערבי  התנתק לו האינפוזיה אמרתי לו התנתק לו, ועד עכשיו הוא לא קיבל נוזלים מאתמול  זה 24 שעות בן אדם חולה  שוכב

·        אליהו רוסין : אז אם הוא אוכל ושותה
·        יונתן שטנצל : אבל לא שותה, הוא לא שתה היום!
·        אליהו רוסין :  "אז  בסדר אז עכשיו נחבר לו נוזלים"
·        יונתן שטנצל  :אבל זה נראה לך הגיוני שבן אדם יהיה 24 שעות ללא נוזלים?
·        אליהו רוסין : זה הגיוני.  זה הגיוני אם  אדם אוכל  וודאי זה הגיוני  
·        יונתן שטנצל  בלי נוזלים?
·        אליהו רוסין " בלי נוזלים!. אדם ללא חום לא צריך נוזלים
·        יונתן שטנצל : 24 שעות  לא יקבל נוזלים?
·        אליהו רוסין : אפילו 48  שעות  כמו שאנחנו ללא חום
·        יונתן שטנצל  אבל יש  לו 38 חום
·        אליהו רוסין : לי אמרו שלא היה לו חום
·        יונתן שטנצל  אבל פרופ ויינברגר אמר לי שהיה  לו 38
·        אליהו רוסין :  אז בסדר אני עושה לו עירוי
·        יונתן שטנצל: מה:
·        אליהו רוסין: "לי האחות אמרה לעשות לו עירוי הלכתי  ישר לעשות לו עירוי   על המקום
·        יונתן שטנצל:  אבל רק עכשיו!
·        אליהו רוסין: אין לי מושג מה היה לפני
·        יונתן שטנצל: עם מי אני צריך לדבר על זה?
אליהו רוסין :  אין לי מושג עם הפרופסור (ויינברגר) רק הפרופסור
·        יונתן שטנצל: מה?
·        אליהו רוסין אין לי מושג מה היה כאן לפני
·        יונתן שטנצל: זה לא נראה לי הגיוני  התנתק לו האינפוזיה היה פה את האח הערבי איך קוראים לו לאח הערבי
·        אליהו רוסין: אחות יש פה 
ואז הוא עונה לי במבוכה שהוא קולט את הפאשלה של המחלקה שלו, והוא חייב לגונן עם פאשלות,  ואומר לא נורא שהוא היה ללא נוזלים 24 שעות.
אתם הבנתם זה הגיוני שאדם חולה יהיה ללא נוזלים. אפילו אדם בריא חייב 10 כוסות ביום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.