רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 30 בינואר 2014

ידיעות - בקצרה

פגיעה בחרדים או בהון השחור? בחודש האחרון קבע משרד האוצר יעד אסטרטגי לשנים 2014 ו-2015 במסגרתו תשקיע רשות המיסים את עיקר כוחה במלחמתה בהון השחור.
הרשות תקבל אמצעים וגיבוי למהלכי חקיקה שיסייעו במאבק החשוב שאמור להתמקד בעיקר בארגוני הפשיעה, מלביני ההון ומעלימי המס הגדולים.
אלא שכעת מתברר כי לצד כל אלו מתכוונים ברשות המיסים "להסתער" גם על המתרימים - "השנוררים" ומגייסי התרומות החרדיים שמביעים חשש כבד לעתידם.
בראיון לעיתון הכלכלי "דה מרקר", מצהיר מנהל רשות המיסים עו"ד ורו"ח משה אשר על התוכנית למלחמה בהון השחור שלדבריו גדל מאוד בשנים האחרונות במדינת ישראל.
בין היתר אומר אשר כי "קח אדם שנוסע עשר פעמים בשנה לחו"ל ורשום אצלנו כמי שמשתכר שכר מינימום או אדם שבבעלותו כמה דירות, לא מדווח על הכנסות משכר דירה ולפי הדיווחים - שכרו נמוך משכר מינימום. זה נראה הגיוני?".
אשר מדגיש בשיחה כי הם פועלים להרחבת רשת המדווחים לרשות המסים. "באמצעות המאגרים שלנו", אומר אשר, "אנו מאתרים אנשים שלאור הפוטנציאל שלהם היו צריכים להגיש דו"ח שנתי ולא הגישו, אנחנו עושים לאחרונה חיתוכים והצלבות של כל מיני פרמטרים ומגלים עשרות אלפי מקרים של חשש להעלמות מס".
"על כל המקרים הללו יש מעבר ובדיקה אנושית. לאחר מכן, תבוא דרישה להגשת דו"ח שנתי. אנשים יתחילו לקבל בזמן הקרוב מכתבים להגשת דו"ח שנתי, ונגבה מסים שלא שולמו במשך שנים", הוא מבטיח.
אך מתברר כי האמירות הללו "הדליקו נורה אדומה" בקרב העסקנים ומגיסי התרומות לעולם התורה, הישיבות והכוללים, אשר חוששים כעת לעתידם
"אני יוצא 12 פעמים בשנה מהארץ אבל המשכורת שלי נמוכה, אני בקושי מתפרנס", אומר ל"כיכר השבת", אבי, מנהל ארגון חסד מוכר, החושש עתה לעתידו הכלכלי.
"אני יצטרך עכשיו לדווח על כל נסיעה בפירוט מלא ומדויק", הוא אומר, "גם ככה בקושי אנחנו שורדים עם הורדת התמיכות כשגם התרומות מחו"ל בשפל מזה תקופה ארוכה אז נוסף כעת גם הביורוקרטיה וחובת הדיווח?".
הרב קלמן מ., אברך חסידי מירושלים שאף הוא נאלץ כהגדרתו לצאת ל"צרכים פרטיים" לחוץ לארץ מספר רב של פעמים בשנה, זועם גם הוא על היוזמה החדשה.
"ה'שנורר' הוא אולי לא מקצוע מכובד למדיי אולם בחלק מהציבור החרדי הוא הפך לצורך קיומי", הוא מסביר ל"כיכר השבת". לדבריו, "לצד החיסכון בהוצאות וההסתפקות במועט המאפיינים את חיי הציבור המקדיש את עיקר שאיפותיו לתורה ורוחניות ישנם לחצים חברתיים כדוגמת מה שקרוי 'לחתן ילדים' אשר מצריכות אותו לצאת אל מעבר לים לעיתים תכופות".
"אני מתבזה ומקושש פרוטה לפרוטה כשגם כך אני 'בעל חוב' גדול וזאת על מנת להצליח בשידוכים של הילדים וכעת אני חושש מאוד שאעמוד בפני 'שוקת שבורה'", הוא אומר בצער.
לדבריו, "אני חי ממלגת הכולל וכל סכום שאני אוסף הולך לבני המשפחה אך כעת חציו יגיע לרשות המיסים. אני מצפה שעסקני הציבור החרדי יקימו על כך קול זעקה וימנעו את הדבר".

***************************************
המשך המאבקים ביהדות התורה ; חכי יהדות התורה יצאו מהמליאה היום בהצעת החוק  של מוזס לחייב חצי שנה מגורים  כדי להתמודד לרשות מקומית
יעקב אשר למימרן בקול ברמה;הצעת מוזס תפגע בציבור החרדי אנחנו מצביעים לפי החלטת גדו״י לפעמים ההכרעות  ממש צמוד לבחירות. 
מוזס למימרן בתגובה; זה הכל פוליטיקה עד שבאים לגדו״י העסקנים בהמלצות במי לתמוך, עדיף שהפוליטקאים יסיימו את עבודתם 6 חודשים קודם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.