רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 29 במאי 2013

שוקי אוחנה: החרדים בצפת יתמכו בי - ראיון

מאת עקיבא וויינגרטן


לאחר שפרסמנו בשבוע שעבר על המריבות הפנים חרדיות בצפת, ועל שלא מצליחים שם להתאגד סביב מועמד חרדי, מתברר שבינתיים מה שנשאר שם זה ראש העיר המכהן אילן שוחט, שהרבה מהחרדים מתלוננים על תפקודו, ועוד מתמודד בשם שוקי אוחנה (ליכוד) שגם הוזכר שם.

טלפנתי אליו בכדי לתהות על קנקנו של מי שעלול להיות המועמד היחיד מטעם החרדים בעיר.

כרטיס ביקור:
שוקי אוחנה, יליד 1966, שירת 24 שנים כקצין במערך השריון בצה"ל כיום ס' אלוף במיל', דור שביעי בצפת,
בוגר תואר ראשון במינהל עסקים, תואר שני בחינוך ותואר נוסף במשפטים, עסק בנושאים באימונים בטחונים,
היה בעבר מתאם פעולות בצפון מטעם משרד רוה"מ, ומועמד לכנסת האחרון מטעם מפלגת ליכוד על משבצת נציג הצפון והגליל, הוא נבחר לעירייה בבחירות האחרונות בשנת 2008 וכיום משמש יו"ר הליכוד בעיר.

איך אתה מסכם את הקדנציה הראשונה שלך?
אני יו"ר אופזיציה פעיל ב5 שנים האחרונות, לצערי אנחנו רואים שהעיר בנסיגה בשנים האחרונות, מצב השכונות בכי רע, אנחנו לא רואים פעילות של שוחט, לדעתי הוא עסוק יותר מידי בעצמו מאשר לטפל בדברים של העיר. הוא עוסק ביחצנות שלו, ומעבר לזה אין בזה כלום.

יחסיך עם החרדים?
מצויינים! חלק מהנציגים חברים אישיים שלי, אני מסייע המון למוסדות החרדיים, אני חושב שצריך באמת לתת ביטוי לאחוז החרדים שהיום קיימים בעיר, צריך שיהיה שוויון, יש כאן ציבור גדול מכל הפלגים החרדיים שצריך לקבל את המענה שלהם, הן במוסדות, הן בגנים, הן בפעילות שרלוונטי אצלם, וזה מה שאני מנסה לעשות, חוץ מזה שאני עוזר לחילונים כמובן.

איך אתה מסביר שחלק מהחרדים לא תומכים בך?
לדעתי החרדים יתמכו בי בסופו של דבר, כי אם הם עדיין לא הביעו תמיכה בראש עיר מכהן, אני מבין שגם הם לא מרוצים ממנו. אחרת לדעתי היו מוציאים הצהרה ברורה מזמן. אני קורא לכל המגזרים החרדים להתאחד איתי, ויחד נמנף את העיר. אני חושב שאני המועמד הראוי ביותר גם לחרדים. ואם יוציאו כולם את האינטרסים האישיים הם גם יבינו את זה. אני חושב שמי שבחרדים שלא תומך יש לו אינטרס אישי בדבר, ואני מעדיף שלא לפרט יותר מידי בעניין.

ובכל זאת?
כמשפטן אני נזהר בדבריי, אני מפנה אותך למאמר שאתה כתבת בעניין.

על אילן שוחט?
אני חושב שהוא נזכר מאוחר מידי, אתמול הוא הגיע לסיור בשכונת מאור החיים, התחיל להגיד שצריך לטפל בניקיון וכו', איפה הוא היה 5 שנים?! 4 חודשים לפני הבחירות הוא נזכר לעשות סיור ולהתחיל להגיד שצריך לטפל בבעיות? איפה גני המשחקים במאור החיים ובגני הדר? הגשרים שיש להם כבר הקצאה כספית והם לא זזים? תשתיות שבורות, אין טיפול באחזקה ובניקיון. וזה גם בשכונות החילוניות.

משהו שעומד בראש מעייניך לטיפול?
תאגיד המים. מוסד שצריך לפרק ולבטל אותה לגמרי, נפגשתי עם השר סילבן שלום בעניין, ואני מדבר רק על עלויות כספיות, לא ייתכן שבעיר לידנו בראש פינה משלמים 5 ₪ לקוב שהם לא בתאגיד, בזמן שאצלנו זה 14.3 ₪ לקוב בתעריף הגבוה.

איפה אתה רואה את עצמך עוד 5 שנים?
ממשיך לקדנציה שנייה לראשות העירייה.

מה היית אומר לאילן שוחט עכשיו?
שלא יתמודד כי הוא יפסיד. לך הביתה!

לסיום אני חייב לציין, שניסיתי כמה פעמים במשך הראיון להוציא ממנו על אלו דברים מדובר, לנסות לקבל מידע נוסף על הטבות שקיבלו אנשים שם לכאורה, שוקי כפוליטיקאי התחמק באלגנטיות וסירב בכל תוקף לפרט. אבל התחושה הכללית שאני מתחיל לקבל מכל מי שאני מדבר בצפת, זה שיש הרבה סירחון ושחיתות מתחת לפני השטח. מעבר למה שכבר פרסמנו. ועוד חזון למועד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.