רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 29 ביולי 2012

הרוצה לשקר ירחיק עדותו - אולי זו הסיבה מדוע הרבי'ס בורחים להרי שווייץ לט' באב?

מה רע לו? על מה הוא בוכה? מדוע הרבי'ס וקבוצת רבנים בורחים לפני ט' באב להרי אירופה, מדוע אינם יושבים ובוכים בבתי מדרשיהם יחד עם החסידים על החורבן, משום מה בתקופה זו הם מעדיפים להתרחק ומה שיותר רחוק יותר טוב

הרוצה לשקר ירחיק עדותו, לומר קינות בט' באב על החורבן, אולי יאמרו לי על איזה חורבן, האם הם רוצים את הגאולה, את בואו של משיח, את בנין בית המקדש, או שמא הם עושים את אותו חשבון של המרגלים שברגע שתבא הגאולה הם לא יהיו יותר רבי'ס

מאות ואלפים שאינם יכולים, היו מתים לשהות בהרי האלפים בט' באב. במקום שהרבי'ס יהוו דוגמא ויוכיחו כי הם בוכים ומתענים ממש פשוטו כמשמעו, אז הם עושים זאת בעונג

נכון, החסידים והליטאים הם אלו שצריכים לבכות שזה מה שיש בדורנו, אבל אם כבר שחקנים אז עד הסוף תשחקו אותה נכון. ברגעים כאלו בואו תבכו יחד עם כל בית ישראל תראו לפחות כי אתם 'מתענים' עינוי ממש ולא כפי שאתם עושים זאת זה עשרות שנים בהרי האלפים השוויצרים

מדובר במנהג רע, שהנהיגו אותה בשעתו למי שהיו חולים. לא הייתי כותב שורות אלו אם מדובר היה בזקנים וחלשים או חולים. צעירים ובריאים מי שהיו צריכים להוכיח דוגמא חיה לחסידיהם ממשיכים במנהג מתועב זה שחייבים להוקיע אותה, מפני שהיא משחיתה את החינוך החרדי. תפקיד הרבי'ס והרבנים העומדים בראש לחנך את הדור הבא, ולא את זה צריכים לראות

8 תגובות:

  1. אם אני לא טועה, נכון להיום הרבי הוא ענין ארגוני, שיש מישהו שחייב להיות יושב ראש, ולומר כל מיני דברים, עם הלשונות ה"חסידיים" ו"אדמוריים" השייכים לאותו חצר שהוא משתייך, לא כי הוא הדוגמה או כי הוא החכם והמבין מכולם, אלא שבלעדי זה עתידה של אותו חצר, המיוסד בסגנון של יושב ראש עושה פרצופים כ"אילו" שהוא תפוס במחשבות מסתוריות שמסתמא אינן יותר ממה שכל אחד יכול לחשוב, להתרסק.
    ולדעתי בחינם כבודו טורח להשיג משהו מהם, כי הם כל כך מוגבלים בראייתם שכל מה שכבודו טוען, בשבילם זהו סוד כמוס שאי אפשר (להם) לגלותו.
    וכבר היה לי הזדמנות לדבר עם כמה אדמורים ולשמוע עוד כמה: באחד מן ההזדמנויות שאלתי את אחד החסידים על מה באים כאן ל"טיש" הרי לראות אחד אוכל והדברי תורה ששומעים שם אפשר לראות דברים מעניינים יותר אף ב"מעיינה של תורה"? והוא השיב לי שיש הנאות מזה: אם מחר יהיה צריך איזה הלוואה יהיה יותר קל להשיג, וגם בחגים בחלוקות, וכשיגיע זמנו שידוכי ילדיו יותר קלים למצוא כי הרי הוא מ"אנ"ש"...ואידך פירושא זיל גמור...

    השבמחק
    תשובות
    1. עד להיכן התדרדרנו זה ענין בפני עצמו. הבעיה שלי היא שאנשים מרמים את עצמם. לי לא היה מפריע הסדר הזה אם לא היינו מרמים את עצמנו. להכניס קדושה לסדר מפלגתי וקהילתי זה אבסורד

      החסידות במקורה היתה אחרת. רק כמה חסידויות בודדות ממשיכות בדרך ההיא, כל היתר הפכו לקבוצות שאין להם כל דבר עם התעלות והבטחת העתיד היהודי אלא עם מגזריות וקבוצות וכאן החורבן הגדול

      נכון הרבי'ס הם לא המחליטים יש מי שמובילים אותם. אז להם כוונתי, הם חייבים לקחת בחשבון את הרס החינוך

      מחק
  2. ממשיך כדרכו לזלזל בכל גדולי ישראל

    השבמחק
    תשובות
    1. מה תעשה ביום הצום הארוך הזה אתה הרי צריך להעביר את זמנך במקלדת בכדי להקל מעליך את התענית בשביל זה לבד שוה להם את התענוג הזה

      מחק
    2. נראה שאתה בחור צעיר: הייתי מציע לך שאל תיכנס לאתר שלדעתך מזלזל: כיון שלדעתך זה זלזול: למה לך להצטרף לאותו או אותם מזלזלים? יש מקומות "יותר מעניינים" מכאן.
      אל תיכנס ואל תתעצבן. אם אתה מתחזק באמונתך: למה להכניס בך כל מיני דברים שיחלישו אותך? אף בתור הוה אמינא?
      עצה של אחד שמבין: תעוף מהאתר הזה כל עוד נפשך בך!!!

      מחק
    3. תראה בעקרון אני נהנה מהאתר הזה אין הרבה שכותבים יפה כמו שאולזון ואני בפרט שהאינטרנט שלי חסום ולא יכול לטייל איפה שבא לי ולכן אני קורא ונהנה ואיפה שאני חושב שהוא חורג או מגזים אני מעיר לו והוא בעצמו אמר לי שאין לו כל בעיה בכך ואדרבה הוא מעוניין לשמוע מאחרים אם הייתי חושב שזה מפריע לו הייתי מייד מפסיק כי אני כבר השתכנעתי שבאופן כללי הוא עושה עבודת קודש

      מחק
  3. אם כבר אתה מתלונן על כך, תמשיך בדרך זו ותכתוב גם על הארמון של האדמור מבעלז ודומיו וכו', על מעילי הפרווה וכו'. וכבר פעם פגש הגראי"ל את אחד האדמורים ושאלו מדוע הוא צריך את המקל שלו, וענה לו שזה עוזר לו ללכת, והשיבו: אבל למה מכסף, הרי זה כבד מאד לאדם בגילו...

    אני נהנה להיכנס לביתו של הגראי"ל ולראות את הפשטות המבהילה...

    אחחח, זו דרכה של תורה פת במלח תאכל מים במשורה תשתה וכו'...

    השבמחק
  4. שלמה צודק לשיטתו ושאולזון מוצא א"ע בצד של המתנגדים....

    הרביים לא מחוייבים למה יאמרו המתנגדים. והחסידים הרי לא שואלים שאלות.

    אנשים ניטראלים מבינים ומפרגנים ואינם צרי עין חלילה.

    ובאשר לרבנים שלא יוצאים-שיהיה להם לבריאות....ואם הרב אלישיב לא חייך אז אסור לרבנים לחייך??? ואם הרבי מליובאוויטש לא יצא לדאטשע אז זה אומר שאסור לאחרים לנהוג אחרת???

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.