רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 ביוני 2012

על קברו של ה'לב שמחה' - עכשיו הוכח מי הם הפלגנים ה'לב שמחה', או הרב שך ותלמידיו?

לא יכולתי לעלות על קברו ביארצייט אז אני מקדיש שורות אלו לכבוד היארצייט, אלו המילים שהייתי אומר ל'לב שמחה' אם הייתי מגיע להר הזיתים למקום ציונו

שנים ניסו אנשי הרב שך לטעון כי ה'לב שמחה' היה פלגן, הוא גרם לפילוג באגודת ישראל. ומדוע? מפני שתבע לעשות סדר בענין היחודיים והרוטציה. הם מתעלמים שרוב חברי מועצת גדולי התורה הצביעו עם הלב שמחה, והם מתעלמים מן העובדה שבכנסיה הגדולה הרב שך הצביע עם הלב שמחה נגד היחודיים. רק מאוחר יותר הוא שינה דעתו לאחר ששלמה לורנץ טען כי הוא זקוק לכסף הזה מפני שאין לו זמן להקדיש למוסדותיו, הוא עסוק בעניני ציבור והרב שך קנה את הטיעון הזה, ובמועצת טען כי צריכים לאפשר ללורנץ ולפרוש כסף מן הצד בתמורה על כך שאין להם זמן לצאת לחוץ לארץ להביא כסף למוסדותיהם

לא אכנס עתה לטענות. אני מתמקד כאן במציאות, מי הם הפלגנים, מי הם אלו שהובילו למצב הזה. עובדה היא, הלב שמחה לא סילק את הרב שך מאגודת ישראל, הוא רק תבע הצבעה במועצת גדולי התורה, הרב שך הפסיד, הרוב היה נגדו, יצויין שבאותה ישיבה ראשי ישיבות ליטאיות הצביעו נגד הרב שך, ומאז לא חזר למועצת. ואילו הרב שך הוא זה שהתפלג, הוא זה שהקים אז את את ש"ס, ומאוחר יותר דגל התורה

בימים אלה הקב"ה גלגל וסובב את הענינים שיוכח אחת ולתמיד מיהו המפלג, הלב שמחה או הרב שך. ראו מה קורה בין תלמידיו, הם בינם לבין עצמם אינם יכולים לחיות יחדיו, והם מתפלגים, עד כדי שהם מאיימים בהקמת עיתון חדש, ואומרים כי הם עושים כפי שרבם הרב שך היה עושה

אז אנא אימרו לי, מי הם המפלגים, הלב שמחה, או הרב שך ותלמידיו?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.